Pages

Ads 468x60px

Seruling Senja

Gema Seruling Senja
Ketika gerimis turun mencurah
ku tuliskan sebuah puisi
ku sisipkan senyuman rindu
yang tiada retak membungai bicara syahdu
akukah si Perawan Desa..
pada setiap tidurku ..
berwajahkan hanya dikau
mempimpin tangan... meniti pelangi senja
kita melihat langit berlampukan bulan
dan kerlipan bintang bersemarak di jiwa
kemudian...
aku berlari di padang yang luas
lalu duduk menghirup udara di tasik
ingin membebaskan resah di angin senja
kau mula meniup seruling bambu
embun pun menetas di hujung mataku
bergayut di kelopak mawar
yang ada dalam genggaman tangan
ku letakkan setangkai mawar di depan mu
" Simpanlah ia... yang akan menyegarkan
setiap kenangan kita..."
dan seruling mu terus bergema disetiap senja..

sue marie - hanya seorang perawan desa
Ya Allah... Saat aku menyukai seseorang, ingatkanlah aku bahawa akan ada sebuah akhir sehingga aku tetap bersama yang tak pernah berakhir.
Ya Allah... Saat aku merindukan seorang kekasih, rindukanlah aku pada yang rindu Cinta Sejati-Mu agar kerinduanku terhadap-Mu semakin menjadi.
Ya Allah... Aku hendak mencintai seseorang. Temukanlah aku dengan orang yang mencintai-Mu agar betambah kuat cintaku kepada-Mu.
Ya Allah... Ketika aku sedang jatuh cinta, jagalah cinta itu agar tidak melebihi cintaku pada-Mu.
Ya Allah... Ketika aku berucap aku cinta padamu, biarlah kukatakan kepada yang hatinya tertaut pada-Mu agar aku tidak jatuh dalam cinta yang bukan kerana-Mu

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Temen2 jangan lupa Komentar na ^_^